Tuesday 21 June 2011

insan istimewa

selama 3 semester saya di Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh..saya telah menjalani satu kehidupan yang baharu bersama kawan baharu..hidup saya ini bukan sekadar untuk mencari teman tetapi untuk mengenali sendiri anak-anak murid saya nanti kelak..murid-murid  saya sudah semestinya akan terdiri daripada kanak-kanak pendidikan khas atau lebih dikenali dengan anak-anak istimewa..manusia biasa selalu mengelarlarkan diri mereka sebagai OKU(orang kurang upaya) tetapi bagi saya mereka adalah orang kuat usaha..kerana mereka sentiasa berusaha untuk menjadi seperti orang normal dan menjalani kehidupan normal juga..mereka tidak mengharapkan simpati..mereka cume mahu mendapat perhatian ataupun tumpuan oleh orang lain..ini kerana orang normal seringkali tidak menyedari kehadiran mereka walaupum mereka hanya duduk bersebelahan sahaja..mereka sebenarnya amat sempurna tetpi manusia biasa la..hanya melihat luaran bukan dalaman...mereka ini kalau berpeluang ingin sekali mereka menjadi insan normal tapi apakan daya sudah suratan takdir..jadi kita sebagai insan biasa sepatutnya menghargai mereka dan berbangga menjadi sahabat mereka...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...