Friday, 27 January 2012

MENANGIS..JANGAN DI PENDAM PERASAAN ITU



orang zaman sekaran ini ego..nak menangis tahan tak nak lepaskan..buat pengetahuan anda menangis dapat membuat kita lega dai masalah yang telah kita lalui..menangis sepuas-puasnya..jangan menangis sampai jadi macam KASSIM SELAMAT..memang tak selamat la kan..hahah..
air mata ini jangan kita sekat..lepaskan..ia umpama kita melepaskan segala masalah kita..bukan melepaskan sepenuhnya tetapi cukup untuk mengurangkan kesedihan kita..setiap manusi tidak lari dari masalah sama ada masalah yang datang dripadanya atau masalah yang kita selalu cari sendiri..
kadang-kadang orang tak suka nangis tetapi suka menjerit..melepaskan amarah sepenuhnya pada langit supaya tidak wujudnya perasaan dendam..kalau aku dah menjerit pasti aku akan nangis terus..hahah..penat menjerit satu hal..frust satu hal..hahaha..sampai sni jer la kowt..
ok kann..


Thursday, 26 January 2012

ANAK AKU


comel x anak aku nie..nia anak aku hahah..nama dier hazrie..
btol ker niee..ayoo ayah sendiri pon lupekan nama anakkan...
carut sangat kann..
hahah nie bukan anak aku la..anak sedara kawan aku..
teringin nak ada nakal..yang aku suke bile dier ngah ketawa jer..
dukan dier jerr..anak orang lern pown sama..
tapi kalau pasal budak kecik yang aku tak suke kalu dorang merengekk...
eee,,,geram owhhh..bingit sangatt...
bila la aku nak kawin n dapat anak comel cm nie..
hahaha..makwe pown xder berangan nak kawin...

kitorang panggil dia tenten..
bab lahir 10.10.10..
smart kan tarikh lahirnyaa..
anyway UNCLE SAME sayang cici'ik(si kecil)
konon dalam pelat cam 2 la kann..kerlazz ko jahh..hahahah..
miss u anakku



KENANGAN

hari nie entry aku nak ceritakan pasal apa itu KENANGAN..Kenangan adalah sesuatu untuk kita ingati bila kita lalui kawasan atau tempat atau perkara yang kita suka buat pada masa dahulu..Ianya hanya sekadar perlu diingati tetapi bukan untuk disimpan..kalau kenangan itu di simpan setiap masa ia akan mengingatkan betapa bodohnya kita pada waktu dahulu..kenapa perlu diingati sahaja?? anda perlu ingat kita makin ke hadapan bukan makin kebelakang..ramai yang salah anggap setiap kenangan perlu disimpan tetapi sebernya kita perlu ingati sahaja untuk mengimbau atau mengimbas kembali masa silam anda..tidak semua kenangan kita manis..mungkin ada pahitnya..sampai bila kita mahu simpan kenangan pahit itu..bila kita simpan kenangan pahit ini ia akan membuatkan kita menangis, menyesal dan sebagainya..

bila kita berjauhan dari tempat asal usul kita..kita akan mengingati kenangan baru ditempat baharu..cuba kita pulang ke kampung halaman..setiap pelosok rumah, kawasan kampung kita mahupun berak merata-rata kita akan merasakan itu kenangan yang perlu diingati..ini yang sepatutnya ada pada diri kita..kita jangan samakan keadaan kita yang sekarang dengan keadaan yang sebelum nie..kerana kita tidak mampu mengubah sejarah yang telah tercipta..tetapi mampu mengbah sejarah kita selepas ini..jadi ingat kenangan jangan kita simpan..cuma kita ingat sahaja jika tidak kita akan tersiksa..kenapa tersiksa?? kan saya dah bagitau tadi..manusia kengannya berbeza tidak semua dalam hidupnya manis-manis belaka..contoh peristiwa di r***l..
jangan kita ingat itu yang membuatkan trauma..sebernya kita perlu mengambil pengajaran atau ikhtibar dari apa yang berlaku..kalau kita simpan kenangan pahit ini..ini yang menyebabkan perasaan dendam, benci dan amarah meluap-luap..sampai sini saja entry saya pada hari ini...

saya selitkan beberapa keping gambar saya dengan kawan-kawan yang menjadi kenangan kami bila kami bersama..







kenangan ini mampu jadi ingatan bila bersama mereka..tapi bila bersama yang lain kenangan baru juga akan tercipta..jadi kita berusaha untuk menjadikan kenangan kita sebagai ingatan dan jangab disimpan..jangan disimpan bukan bermakna perlu dibuang tau..semoga ini dapat membantu..

Wednesday, 25 January 2012

LAGU HANGAT



Walau kau tiada di sini
Ku tetap ingat semua pesanmu
Ku hidup seolah-olah kau masih ada
Bisikan kata kepadaku
Bilakah kau akan utuskan surat buatku
Aku terus menunggu tibanya kata cintamu
oh.. patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi
Biar pergimu tanpa relamu
Namun hatiku tetap rasa
Kejamnya kau meninggalkanku dengan nota-nota
Cinta buat kita berdua bila kan ku bisa menerima ketiadaanmu
Kan ku bakar semua hapuskan semua kenangan
Patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi
Sayangku mohon padamu
Segera tinggalkanku
Pergilah kau ke tempat yang kau tuju
Pasti ada hikmah buatmu dan juga buat diriku
Pergilah…

SHILA AMZAH

Tuesday, 24 January 2012

MISS SCHOOL MOMENT


siapa yang tidak rindu kenangan di sekolah dulu..
sama ada kenangan pahit atau manis..
gambar diatas diambil masa aku tingkatan empat..
kurus dan berat badan aku tidak pernah berubah langsung..
kawan-kawan aku cakap la..

kenangan masa sekolah paling sukar dilupakan..
kerana aku rasa masa sekolah dulu aku banyak habiskan masa bersama-sama kawan aku...
macam-macam gelagat kawan aku ni..
ada yang gedik..
ada yang pendiam..
n ada jgak yang hati kering...
hahahah kelakar lah..
kalau boleh nak masa diundurkan..
dan aku nak duduk balik dengan kawan-kawan aku..
bab masa sekolah dulu jarang ada cerita sedih..
selalu cerita gembira saja...
mahu tak nya..
cikgu sekolah pun kitorang kutuk...
kejam kan kitorang dulu..
hahahah...

nasib baik kenangan kami tidak tenggelam begitu sahaja..
sebab kalau cuti kami pasti dapat luangkan masa bersama-sama...
masa itulah kami bertukar-tukar cerita pengalaman kami..
rindu lah kat korang semua..
masa sekolah aku selalu saja jadi ketua diorang..
aku maki macam mana pun dorang buat..
sebab dorang tau aku nak kerja cepat beres n cepat lah kitorang relax..
aku bangga nan budak kelas aku...
sebab itu sampai sekarang kami tidak pernah putus perahabatan kami..
kerana kami sudah saling memahami..

nama diorang masih aku ingat..
dan akan aku ingat sampai bila-bila..
dari depan..
afiq, shuhail, aku, faris, puan azah(guru kelas), hajar, ika, shahrizan, eqin
barisan tengah
jayakumar, tiviya, ganeshwari, amira, pai, yamuna, intan, ia, satish rao
barisan belakang
adib, shuaib, kiran, amierul, tamil, nizal

miss this moment!!!

CUTE and HOT

nie lagi 2 ayat yang aku xsuke dengar lpas nme ANUAR ZAIN...
bagi aku semua mnusia dijadikan sama..
tidak kira cantik atau buruk..
lawa atau hodoh..
kerana segala rupa yang dicipta olehNya adalah seindah2 rupa..
dan sebaik2 wajah...


CUTE..
aku xsuke orang ckp aku cute...
sebab bg aku cute untuk baby jer la..
lagipun aku memang tidak cute pown...
bab kalau korg nmpk aku cute sebenarnya ada yang lagi cute..
mcm budak kecik kat atas nie..
cute kann..nie bau cute..


HOT
hot ker aku nie..
kalu orang hot dier xsuke ingat org..
bab dier nk bia orang ingat dier jerr..
aku xhot..
sebab aku suke ingat kawan2 aku..
xkire bau jmpe kerr..
bau knl kerr..
xkire la apa jua keadaan..
aku akan cube ingat kan nma mereka..

bagi yang baca blog nie..
aku kawan korg dengan ikhlas..
xkira rupa paras..
xkire status..
xkire darjat..
bab sume sama jerr..
mati kain kapan jgak kan..
ader kain sutera atau emas kann..


Sunday, 22 January 2012

Prince Damien Ridzuan my da best Besties n P.A


now entry pasal salah sorang my besties..
aku n kwan2 panggil dier PDR jerr...
bab panjg sangat kan nme 2...

dier nie lah banyak menghibukan aku cuti sem lepas..
rajin jgak kami kua smer2 tok cuci2 matakann..
hahaha


dier nie sama jer nan kawan2 aku yg lern..
suke carot aku "ANUAR ZAIN"
dier dah tau aku xminat anuar zain 2 ttp akan dier pgil aku nan nmer 2..
hahaha..
aper aku ksah..

tiap kali kua dier akan anggap dier cam P.A aku laa..
konon2 P.A anuar zain..
nk sangat jafi P.A artis katanyerr..
xkisah laa..


but in da same time,,,
dier jgak bertanggungjawab kenalkan aku nan kawan2 baru aku...
banyak kowt kawan2 yang dier knalkan kat aku..
bab 2 aku syang dier..

PDR i lurve u my fwen..
okie dokie nox..kannnn

maafkan anakanda


kehadapan ayahanda yang anakanda sayangi..
maafkan diri ini kerna tidak mampu menjadi seperti yang ayahanda ingini..
anakanda ingin jadi diri anakanda sendiri..
anakanda tidak bisa untuk membohongi diri sendiri semata-mata untuk menggembirakan hati orang yang selalu menyakiti perasaan dah hati anakanda..

kalaulah ayahanda tahu betapa sakit perasaan ini..
jika ayahanda hanya mahu anakanda berubah hanya sebab orang sekeliling ayahanda..
maafkan anakanda kerna anakanda tidak bisa berbuat demikian..
kerna anakanda tidak mampu...

dan jikalau ayahanda tahu betapa sakitya hati anakanda...
kerna ayahanda tidak bisa terima anakanda seadanyaa..
tidak biasa mengakui anakanda adalah permata hati ayahanda..
dan mahu mengubah diri menjadi seperti bukan anakanda ingini..

dan walaubagaimanapun..
anakanda masih menyayangi ayahanda..
anakanda masih mencintai ayahanda..
tetapi sukar untuk mengungkapnya depan ayahanda..
kerna anakanda tidak layak untuk mengungkapkan kalimah tersebut..

dari anakanda mu yang tidak baik
maafkan anakanda kerna anakanda bukan anak yang baik..


TOLONGLAH JANGAN ANUAR ZAIN

kali nie aku nk cter psal aku nan anuar zain...
sebenarnyer aku xrasa muke aku cam anuar zain...
tolonglah...aku xmnat anuar zain...
aku cter psal nie sbab semlm gado nan abg senior aku caka muke aku nan anuar zain sama...
mane ada bang xsama langsung la...
bende nie dari aku sekolah dulu orang selalu cakap muke aku sama nan muke anuar zain...
mner ader sama lahhh...
xcaya cber tgok banding beza nie











kan xsama kan...
tolong la..aku xsama k nan anuar zain...
bab muke aku ie kat aku sorg jerr...
hahahahaah

kalu nk sangat ckap muke aku cam artis bole...
tapi artis lain k...
group fourteen ker..kalu bole ag nsem dari anuar zain la k...
hahahah..

Saturday, 21 January 2012

Putera Zhai Oboi @ Aboi

hahahaha...sebenarnyer aku confuse ag...
sama ada oboi atau aboi...
yang penting aku sayang dierr...

dier nie my bestie n my cousin also...
hahaha...
paling menyampah bler dier suke tiru ayat aku...
antaranyerr...
"REASON"
"MOTIF"
"CARUT SANGAT KAN"
kalu nk tiru-tiru jer la..
taoi jangan smpai tiru gaya aku skali...

paper pown kelaka la babe...
hahahah..miszz that moment kowt...
pas 2 bole lak kitorg menggila kat kenduri kawin abg2 aku...
jap nie sambungan daripada kenduri kawin abg aku tau...
hahahah...
dalam majlis 2 pown aku nan dier wat hal...
hahahaha..kitorg menghanyat kann keadaan snaa...
hhhahah




anyway zhai...
miss u so muchh...
t kter menggila ag ok..hahahah

Abang-Abang ku Kawin..

pergh bulan 12 ari 2 amat penant bagi aku...bab abang aku 3 orang kawin...
persepsi pernikahan 2 jadi 3 minggu berturut-turut la kan...
ayooo sangat penat...walaupun jadi pengapit tapi bersiap mengalahkan pengantin...
sorg abg aku nie kawin nan org kelantan...
ag sorg kawin nan org sabah..
n yang last kawin nan org KL jerr...
walaupun dorg hanya abg saudara aku...
tapi kitorg dah cam adek beradik n dorg pown anggap aku cam adek org...
so amat manje la nan dorg...
nak2 bab caras duit dorg memag aku expert...
hahahaah...

aku hope perhubungan dorg kekal sampai akhir hayat...
suke tengok org kawin...
rsa nk kawin plak pown aderrr..
hahahah...



aku jadi pengapit tok abang aku yang kawin nan akak ipar aku dari sabah nie...
sabah bhaa...

banyak ag aku nk cetrita nie..kat next entry k..bab pasal kawin nie jer memang banyak cter aku..
hahahahah

SORRY

sorry dah lmer x update blog niee..
aku rse dah nk bersawang kowt blog aku nie..
xper aku akan cuber luangkan masa tok blog aku kali nie..
cber luangkan lagi banyak dari fb aku
http://www.facebook.com/tzskinny

urmm...t aku cover fb aku nie dari star new year k...
hahhahaha..kalu ader la peminat yang menunggu kann...
ok juzz waiting yawww...
again n again sorry

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...