Tuesday 7 May 2013

JIKA ILMU SENIPIS KULIT BAWANG USAH MEMEPERSOALKAN

PRU 13 baru sahaja berlangsung..tapi kita tak mahu cerita pasal keputusan PRU13..kita mahu menceritakan mengenai ragam manusia ketika PRU13..

cuba kita lihat ramai dalam kalangan sahabat kita..teman kita yang tidak tahu apa-apa tetapi masa PRU merekalah yang menjadi pakar penganalisis ekonomi..politik..tokoh dan sebagainya..adakah ilmu mereka sudah separuh abad untuk menganalisis..jika menganalisi kedua-dua belah pihak tidak mengapa..tetapi mereka menceritakan parti yang mereka sokong..hanya nampak kebaikan parti tersebut tanpa nampak keburukan parti tersebut..sebagai seorang golongan yang profesional kita seharusnya mengadili kedua-dua belah pihak dengan adil..jangan berat sebelah..

seterusnya mewujudkan cerita yabg tidak wujud..tidak benar dan sahih..tidak kira dari mana-mana pihak semua sama..cuba memanipulasikan keadaan..ini adalah tidak wajar..sama sahaja..dari parti pencadang dan pembangkang..kedua-duanya sama..menyalahgunakan teknologi terkini untuk menjatuhkan antara satu sama lain walaupun berdiri diatas tanah yang sama bernama negara Malaysia..

jika anda ingin mengikut mana-mana parti itu hak masing-masing tidak perlu untuk mencemarkan nama parti lain dengan ilmu anda yang hanya senipis kulit bawang..rujuk semua tokoh..rujuk Dr. M..Tan Sri Musa Hitam..Tuan Guru Nik Aziz..rujuk dan menanyakan soalan biar jelas dan terang..

1 comment:

  1. follow balik blog http://inibelognabihah.blogspot.com/ dan singgah selalu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...