Friday 28 December 2012

SATU KEPUTUSAN SAHAJA..KEMARAHANNYA KEPADA SIAPA??

tahniah kepada pemeroleh keputusan pepepriksaan yang cemerlang baru-baru ini..tak kira UPSR mahupun PMR...tahniah atas usaha gigih anda semua..tapi disebalik kegembiraan itu pasti ada yang tidak puas hati..

hanya SATU KEPUTUSAN yang tidak baik para ibu bapa sentiada menyalahkan para guru dan pendidik ini tidak menjalankan tugas mendidik dengan baik..adakah ini salah guru..kalau salah guru saya rasa itupun hanya tidak sampai 20% sekolah mempunyai guru bermasalah yang kronik di setiap sekolah..seperti yang umum ketahui bahawa sistem pendidikan di Malaysia adalah salah satu sistem pendidikan yang bertaraf antarabangsa...

ibu bapa tidak melihat silap ini kepada anak-anak mereka...guru hanya menyampaikan ilmu tetapi yang menerima adalah anak kita sendiri..tetapi kenapa masih ada segelintir ibu bapa hanya menyalahkan pihak sekolah..kurikulum sekolah tak baguslah..kokurikulum sekolah tak bagus..guru tidak memberi semua komitmen..semua PIHAK SEKOALH yang SALAH..silap anak-anak mereka disekolah ada mereka tahu..

dirumah baik macam malaikat..disekolah nauzubillahhiminalzalim cikgu sahaja yang tahu..kenapa harus pihak sekolah disalahkan..kenapa bukan institusi kekeluargaan bersama berganding bahu membina MODAL INSAN kelas PERTAMA...fikirkan lah..

p/s maaah lama sudah tak update blog sebab sibuk dengan aktiviti musim cuti..hahaha..

2 comments:

  1. "Syam, ejaan arab tu tak tepat, lain mknanya..hu..Nauzubillahi min zalik... [aq brlindung kpd Allh drpd prkara tersebut]
    Slain dr tu, nice post..! Cikgu kne thn maki..ha3..

    ReplyDelete
  2. okokok..dah tau skunk..thankss

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...