Tuesday 23 April 2013

BUKAKAN PINTU HATIKU



ku rasa tahun ini dan bulan ini genap 6 tahun hidup aku tanpa kehadiran insan yang bernama WANITA dalam hidup aku..kekecewaan yang aku pendam selama ini menyebabkan pintu hatiku tertutup selama-lamanya mungkin..bukan tidak berusaha tetapi sudah penat..WANITA yang aku selalu dambakan WANITA yang lebih baik dari aku..orang selalu cakap LELAKI yang baik untuk WANITA yang baik..


aku tak rasa aku cukup baik untuk mana-mana WANITA..peristiwa 6 tahun lepas membuat aku merana apabila mendambakan kesetiaan daripada insan yang tidak akan pernah pulang kepadaku..selepas dua bulan perpisahan dia sudah berjaya mencari teman hatinya..dan aku terus sahaja keseorangan...hari demi hari..bulan demi bulan..sudah enam tahun rupanya..

sejak peristiwa itu hati aku menjadi keras untuk mencari cinta..apabila sudah berkenan..orang selalu ingatkan aku LELAKI yang baik untuk WANITA yang baik..lalu aku membatalkan niat aku untuk meluahkan isi hati aku..adakah salah jika WANITA tersebut baik dan membimbing LELAKI tersebut..adakah salah..ini semua hukum manusia..manusia hanya tahu menghukum dan menilai..sehingga hukuman mereka itu menyebabkan kehidupan kita musnah..hancur..remuk..


mungkin orang nampak aku bahagia bersama-sama sahabat..teman..kawan..tetapi hati ini siapa yang tahu..hati ini menahan segala kesunyian dan mengharapkan kekasih hati agar kunjung tiba..sebab kesunyian inilah aku megharapkan kegembiraan dari rakan-rakan aku..tanpa mengira batas LELAKI dan WANITA..WANITA aku sudah anggap seperti pasangan mahram aku..aku yang bersalah..aku cuma berharap suatu hari nanti pintu hatiku akan dibuka oleh seorang insan yang bernama WANITA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...