Monday 15 October 2012

HANYA SEKADAR BERKONGSI : antara CINTA dan SAHABAT

antara cinta dan sahabat siapa yang harus kita pilih??? CINTA hadir untuk membuat hidup kita seolah-olah ditemani kebahagiaan yang abadi..SAHABAT hadir sebagai insan yang sentiasa menemani hadir tika susah mahupun senang..kita lihat dua situasi disini..

Situasi pertama...

BF : sayang tayar motor bocor..boleh tolong ambil naik kereta sayang tak..sini hujanlah..
GF : alaaaa..kesiannya..tapikan hujan..boleh tak suruh kawan awak..saya takut baju mahal saya basah
BF : Zam tolong aku tayar motor bocor kat simpang nie..hujan pulak tu..
Teman : owhh(walaupun tengah demam)..okokok..ko kat mana..ada payung tak..baju hujan ke..tunggu kat situ lagi 10minit aku sampai..

Situasi kedua..

GF : Bie jom beli baju baru..boleh tak..
BF : Urmm..ajak kawan-kawan sayang boleh..bab sayang kalu shopping lamalah..nk layan kerenah sayang lagi..nah duit nyer..
GF : Sally ko kat mane..teman I beli barang boleh..
Teman : owhh..boleh saja..(baru nak suap nasi dalam mulut) jap aku ambil kunci kerete..tunggu aku kat Mall jer lah ok..

kedua-dua situasi agak adil bukan..untuk GF ataupun BF..CINTA senang dicari tetapi yang susah dijumpai CINTA SEJATI..tetapi SAHABAT susah bagaimanapun ia tetap SAHABAT sejati yang sentiasa ingin melihat kita senang..kerana SAHABAT lah bila kita susah dan senang sentiasa ada untuk kita selepas kedua ibu bapa kita..jadi janan sesekali bila kita menemui CINTA kita..SAHABAT kita pinggirkan..kelak anda melakukan perkara tersebut..penyesalan terbesar buat diri anda..

PS: hanya sekadar berkongsi

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...