Friday 5 October 2012

IBU SUKA BERBOHONG




seorang ibu dalam hidupnya membuat banyak kebohongan..nak tahu kenapa??

1. saat makan, jika makanan kurang, ia akan memberikan makanan itu kepada anaknya dan berkata, "cepatlah makan, ibu tidak lapar."

2. waktu makan, ia selalu menyisihkan ikan dan daging untuk anaknya dan berkata, "ibu tidak suka makan daging, makanlah, nak.."

3. tengah malam ketika dia sedang menjaga anaknya yang sakit ia berkata "rehatlah nak, ibu temankan, ibu masih belum mengantuk.." walaupun si ibu sangat penat kerana urusan seharian di rumah..

4. setelah anak sudah tamat sekolah, bekerja, mengirimkan wang untuk ibu. ia berkata, "simpanlah untuk keperluanmu nak, ibu masih ada simpanan."

5. apabila anaknya sudah berjaya, hidupnya senang, menjemput ibunya untuk tinggaldi rumah besar, ia lantas berkata "rumah tua kita sangat selesa, ibu tidak biasa tinggal di rumah besar"

saat menjelang tua, ibu sakit keras dan tenat. anaknya akan menangis, tetapi ibu masih boleh tersenyum sambil berkata "jangan menangis, ibu tidak apa-apa.  Ini adalah kebohongan terakhir yang dibuat oleh ibu.

tidak peduli berapa kaya kita, seberapa dewasa kita, ibu selalu emnganggap kita anak kecilnya, mengkhawatirkan kita dan tidak pernah membiarkan kita mengkhawatirkan dirinya..

semoga semua anak di dunia ini menghargai setiap kebohongan seorang ibu..kerana beliaulah MALAIKAT nyata yang dikirimkan TUHAN untuk menjaga kita..bahagiakanlah ibu kita sementara ibu kita masih ada dan masih mampu untuk mengukir senyuman buat kita..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...